2.10.06

Λεπτομέρειες (1)

...Είναι επειδή μου ζητάς χάρη που γράφεις στα τουρκικά; Προσπαθείς να με κολακέψεις με υπερβάλλοντα εθνικισμό; Εν πάση περιπτώσει, εγώ θα επιμείνω στη συνηθισμένη μας γλώσσα: τα γαλλικά. Είσαι ένας από τους λίγους ανθρώπους με τους οποίους μπορώ να αλληλογραφήσω στην όμορφη γλώσσα του Βολταίρου, του Ρουσσώ και του Τοκβίλ και δεν έχω καμία διάθεση να αλλάξει αυτό. ...Πάντα σε άκουγα με συμπάθεια είτε διαβάζαμε και σχολιάζαμε κείμενα του Μαρξ, είτε σχετικά με την απελευθέρωση των γυναικών στην Τουρκία. Παραδέχομαι ό,τι με έχεις επηρεάσει πολύ (αυτό είναι το μυστικό μας, ούτε ο Ισμέτ δεν το ξέρει) και ό,τι η δημοκρατίας μας θα ήταν διαφορετική χωρίς τη συνεισφορά σου.........Ανυπομονώ να σε δω ξανά, πιθανότατα το επόμενο καλοκαίρι στην Κωνσταντινούπολη. Έως τότε, με στοργή

Ο ΜΚ σου.



Επίσης:

...Έχω και άλλα σημαντικά νέα: παντρεύομαι τη Λατιφέ στο τέλος του μήνα. Εύχομαι αυτός ο γάμος να μην μετατραπεί σε καταστροφή, καθώς αυτή ήδη με εκνευρίζει με την ψεύτικη αφέλεια της και την αυταρχικότητα της. Αχ! Σαφιγιέ!.....η ζωή θα ήταν ευκολότερη αν δεν υπηρετούσα τη χώρα μου αλλά ήμουν δίπλα σου στο Πέρα. Πάντως να είσαι βέβαιη ό,τι παρά τις αντίξοες συνθήκες σ' αγαπώ ακόμη......

Τρυφερά
Ο ΜΚ σου



Τα παραπάνω είναι αποσπάσματα από επιστολές του γνωστού μας Κεμάλ στην Σαφιγιέ Μπεχάρ. Δυστυχώς ο έρωτας δεν μας έσωσε τότε.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: